Постояннодействующий очно-заочный конкурс «ПОДСОЛНУХ»
по изучению правил дорожного движения и правил поведения при чрезвычайных ситуациях
|
Конкурс проводится для учащихся 5-10 классов школ Балтасинского муниципального района РТ
Начало действия проекта 15 октября 2006 года. Автор проекта - Зарипов Рафхат Шакурович
Начало действия проекта 15 октября 2006 года. Автор проекта - Зарипов Рафхат Шакурович
Девиз конкурса: “Подсолнух всегда смотрит на солнце. Мы смотрим на светлое будущее. Жизнь каждому дается только один раз. Береги свою жизнь и жизнь окружающих!” |
5-6 сыйныф укучылары өчен биремнәренең җавап үрнәкләре
БЕРЕНЧЕ ПАКЕТ
Примерные ответы на задания 5-6 классов
ПЕРВЫЙ ПАКЕТ
Биредә укучылар җибәргән җаваплардан кайбер үрнәкләр бирелә. Бу җаваплар әле тулы аңлатмалар белән бирелгән дип булмый. Алар җаваплардан өзекләр генә.
Здесь предлагается выдержки из ответов некоторых команд. Их еще недостаточно считать полными ответами с комментарием.
ИКЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ВТОРОГО ПАКЕТА здесь
ӨЧЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ТРЕТЬЕГО ПАКЕТА здесь
ДҮTЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ЧЕТВЕРТОГО ПАКЕТА здесь
Вопрос №1: Что тут случилось? Что должны делать люди, оказавшиеся в данной ситуации? Отчего могло случиться такое? Здесь кто и какую помощь оказывает?
Сорау №1: Бу очракта нәрсәләр булган? Мондый халәттә калган кешеләр нишләргә тиеш? Бу очрак нилектән килеп чыкканга ошый? Монда кемнәр нинди ярдәм күрсәтергә алынганнар?
БЕРЕНЧЕ ПАКЕТ
Примерные ответы на задания 5-6 классов
ПЕРВЫЙ ПАКЕТ
Биредә укучылар җибәргән җаваплардан кайбер үрнәкләр бирелә. Бу җаваплар әле тулы аңлатмалар белән бирелгән дип булмый. Алар җаваплардан өзекләр генә.
Здесь предлагается выдержки из ответов некоторых команд. Их еще недостаточно считать полными ответами с комментарием.
ИКЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ВТОРОГО ПАКЕТА здесь
ӨЧЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ТРЕТЬЕГО ПАКЕТА здесь
ДҮTЕНЧЕ ПАКЕТ биремнәренә җаваплар биредә
Ответы заданий ЧЕТВЕРТОГО ПАКЕТА здесь
Вопрос №1: Что тут случилось? Что должны делать люди, оказавшиеся в данной ситуации? Отчего могло случиться такое? Здесь кто и какую помощь оказывает?
Сорау №1: Бу очракта нәрсәләр булган? Мондый халәттә калган кешеләр нишләргә тиеш? Бу очрак нилектән килеп чыкканга ошый? Монда кемнәр нинди ярдәм күрсәтергә алынганнар?
Бу рәсемдә без юлдагы аварияне күрәбез.
Аның сәбәпләре төрле булырга мөмкин.
Мәсәлән:
1. Машина тәгәрмәченең һавасы булмаган, шофер аны күрмичә, хәрәкәтен дәвам иткән. Тәгәрмәч кызган һәм ут капкан..
2. Машинаның электр үткәргечләрендә төзексезлек булган, кыска ялганыш булып ут чыккан.
3. Шофер аңын югалткан, бәлки шартлау булгандыр, шартлаткыч куйган булырга мөмкиннәр.
4. Машина башка транспорт белән бәрелгән булырга мөмкин.
5. Шофер машина ремонтлаганда тәмәке тарткан булырга мөмкин, ул вакытта карбюратордан, бензин багыннан, бензин шлангларыннан бензин кабынырга мөмкин.
Мондый хәлләр булмасын өчен юлда йөргәндә барлык куркынычсызлык кагыйдәләрен үтәргә кирәк. Машинага ут капса, иң беренче кешеләрне коткарырга кирәк, аннан соң утны сүндерергә, ярдәмгә чакырырга, кыска ялганыш булса, аккумулятрны тиз генә массадан ычкындырырга. Бу рәсемдә ут сүндерүчеләр, ашыгыч ярдәм үз вакытында килеп җиткәннәр
Вопрос №2: Из-за чего могло случиться такое происшествие? Как можно было бы предотвратить этого?
Сорау №2: Бу очракта фаҗига нинди сәбәпләр аркасында килеп чыккан? Аны ничек итеп булдырмый калу мөмкинлеге булыр иде?
1. Машина тәгәрмәченең һавасы булмаган, шофер аны күрмичә, хәрәкәтен дәвам иткән. Тәгәрмәч кызган һәм ут капкан..
2. Машинаның электр үткәргечләрендә төзексезлек булган, кыска ялганыш булып ут чыккан.
3. Шофер аңын югалткан, бәлки шартлау булгандыр, шартлаткыч куйган булырга мөмкиннәр.
4. Машина башка транспорт белән бәрелгән булырга мөмкин.
5. Шофер машина ремонтлаганда тәмәке тарткан булырга мөмкин, ул вакытта карбюратордан, бензин багыннан, бензин шлангларыннан бензин кабынырга мөмкин.
Мондый хәлләр булмасын өчен юлда йөргәндә барлык куркынычсызлык кагыйдәләрен үтәргә кирәк. Машинага ут капса, иң беренче кешеләрне коткарырга кирәк, аннан соң утны сүндерергә, ярдәмгә чакырырга, кыска ялганыш булса, аккумулятрны тиз генә массадан ычкындырырга. Бу рәсемдә ут сүндерүчеләр, ашыгыч ярдәм үз вакытында килеп җиткәннәр
Вопрос №2: Из-за чего могло случиться такое происшествие? Как можно было бы предотвратить этого?
Сорау №2: Бу очракта фаҗига нинди сәбәпләр аркасында килеп чыккан? Аны ничек итеп булдырмый калу мөмкинлеге булыр иде?
Бу рәсемдә без текә күтэрелешле юлны күрәбез. «Крутой подьем» дигән знак тора. Астан менүче машинаның каршысына таудан ташлар ишелгән. Шуңа күрә аның юлын томалаган. Астан менүче зәңгәр машина таш өемен әйләнеп үтим дигәндә, өстән төшүче сары машина белән бәрелешә. Бу очракта өстэн төшүче сары машина гаепле. Чөнки ул астан менүче зәңгәр машинага юл бирергә тиеш. . Монда 12% авышлыктагы
тауга менү билгесе куелган. Мондый текә
тауларда бик сак булырга кирәк. Тауның бу өлешендә бу билге дә булырга тиеш.
Юл йөрү кагыйдәләрендә 1.28 номеры белән бирелгән бу билге юлның шушы өлешендә таудан ташлар ишелергә мөмкин дигәнне аңлата. Бу билге я куелмаган, я аңа шоферлар игътибар итмәгән, Шуңа күрә авария булган. Кара-каршы бәрелешү бик куркыныч, бу очракта, машиналарның тизлекләре кушыла. Авария булмасын өчен ике машинага да юлның тауга менү өлешендә сак булырга кирәк. Машиналарның тизлекләре теләсә кайсы урында машинаны туктатып булырлык булырга тиеш.
Вопрос №3: Постарайтесь объяснить основные причины последствия данного ДДТ. Что нужно было предпринять, чтоб не было такого?
Сорау №3: Бу авариянең сәбәпләрен һәм аянычлы нәтиҗәләрен аңлатып бирегез. Мондый хәл булмасын өчен нишләргә кирәк?
Вопрос №3: Постарайтесь объяснить основные причины последствия данного ДДТ. Что нужно было предпринять, чтоб не было такого?
Сорау №3: Бу авариянең сәбәпләрен һәм аянычлы нәтиҗәләрен аңлатып бирегез. Мондый хәл булмасын өчен нишләргә кирәк?
Бу очракта велосипедчы гаепле. Ул кагыйдә буенча машина каршысына хәрәкәт итәргә тиеш түгел. Мондый хәл килеп чыкмасың өчен, юл кырыена «Велосипедная дорожка» , «Движение на велосипедах запрещено» знагын куярга кирәк. Әгәр дә велосипедчы юлны аркылы чыкканда бәрелгән булса «Пересечение с велосипедной дорожкой» дигән знак булган булса, шофер гаепле. Әлеге рәсемдә велосипедчы белән машина
бәрелешкән.Рәсемнән күренгәнчә велосипедчы
каршы полосага чыгып машинага бәрелгән.
Бәрелү көчле булган, велосипед яраксыз хәлдә.
Әле ярый үзе исән калган. Яшь җитмичә,
велосипед белән зур юлларга чыкмаска, чыккан
очракта кагыйдәләрне саклап уң яктан йөрергә,
кагыйдәләрне белергә һәм үтәргә.
Вопрос №4: Какие дорожные знаки имеются здесь? Дайте характеристику дороги. Какие правила должны выполнять пешеходы в данной ситуации?
Сорау №4: Монда нинди юл тамгалары бар? Юлга аңлатма бирегез. Бу очракта җәяүлеләр нинди кагыйдәләрне үтәргә тиешләр?
Вопрос №4: Какие дорожные знаки имеются здесь? Дайте характеристику дороги. Какие правила должны выполнять пешеходы в данной ситуации?
Сорау №4: Монда нинди юл тамгалары бар? Юлга аңлатма бирегез. Бу очракта җәяүлеләр нинди кагыйдәләрне үтәргә тиешләр?
Бу рәсемдә юлның автобус тукталышы булган
өлеше сурәтләнгән. Күп кенә юл-транспорт
фаҗигалары шушы урында була. Ике якта да
автобус тукталышы дигән билге тора. Бу
урыннан үткәндә шоферларга бик сак булырга
кирәк, кузгалып баручы автобуска юл бирергә.
Яңа кагыйдәләр буенча автобус шоферлары
пассажирлар утыртканда һәм төшергәндә
аварийка кабызырга тиеш. Пассажирларга
автобуска утырганда һәм төшкәндә сак булырга, автобус туктап бетмичә утырмаска һәм төшмәскә. Юл аркылы чыкканда башта сулга карарга, машина килмәсә, юлның уртасына кадәр чыгарга, туктап уңга карарга, машина килмәсә генә юлны дәвам итәргә. Монда сары футболка кигән хатын-кыз киресенчә сулга карап тора.Ә ике җәяүле № 1 машина килгәнен күрә торып юл аркылы чыгалар.
Вопрос №5: Из каких частей состоит дорога, представленная на рисунке? Каковы правила пользования такой дорогой? Какие особенности имеют движения водителей и пешеходов в данных условиях?
Сорау №5: Бу рәсемдәге юл нинди өлешләрдән тора. Бу юлдан файдалану кагыйдәләре нинди? Транспорт йөртүченең һәм җәяүлеләрнең хәрәкәтләре нинди үзенчәлекләргә ия?
Вопрос №5: Из каких частей состоит дорога, представленная на рисунке? Каковы правила пользования такой дорогой? Какие особенности имеют движения водителей и пешеходов в данных условиях?
Сорау №5: Бу рәсемдәге юл нинди өлешләрдән тора. Бу юлдан файдалану кагыйдәләре нинди? Транспорт йөртүченең һәм җәяүлеләрнең хәрәкәтләре нинди үзенчәлекләргә ия?
Без бу рәсемдә ике яклы хәрәкәт булган юл
күрәбез. Мондый юлда шоферларга каршы
полосага чыкмыйча үз якларыннан йөрергә
кирәк. Юл өзек сызыклар белән икегә
бүленгән. Рәсемдәге машина юл уртасыннан
барганга ошый. Каршы полосага ул обгон
вакытында гына чыга ала. Эт белән һәм
коляска белән баручыларга юл кырыеннан
( обочинадан) барырга кирәк һәм машина хәрәкәтенә каршы юнәлештә, ягъни сул яктан. Юлны аркылы чыккан очракта, башта сул якка, юлның уртасына җиткәч, уң якка карарга кирәк.
Вопрос №6: Дайте анализ данному случаю. Кто что делает? Кто делает правильно, а кто неправильно? Объясните на основе ПДД.
Сорау №6: Бу очракка анализ ясагыз. Кемнәр нишли? Кемнәр дөрес эшли? Кемнәр дөрес эшләми? Кагыйдәләр нигезендә аңлатмалар бирегез
Вопрос №6: Дайте анализ данному случаю. Кто что делает? Кто делает правильно, а кто неправильно? Объясните на основе ПДД.
Сорау №6: Бу очракка анализ ясагыз. Кемнәр нишли? Кемнәр дөрес эшли? Кемнәр дөрес эшләми? Кагыйдәләр нигезендә аңлатмалар бирегез
Сул яктагы рәсемдә сары машина шоферы тәгәрмәч тәгәрәтеп юлга килеп чыккан.
Кызыл машина туктамаса, ул машинага тапталачак, ә аның тәгәрмәче йөк машинасына каршылык тудыра. Уң рәсемдә сары машина шоферы авария билгесе куеп дөрес эшләгән, ләкин арттан килгән машинага карамыйча, ул машинадан төшә һәм тормышын куркыныч астына куя. Сары машина шоферын таптамас өчен зәңгәр машина каршы полосога чыга һәм йөк машинасы белән бәрелешә. Бу рәсемнәрдә сары машина шоферы юл кагыйдәләрен тупас боза.
Вопрос №7: Какие знаки имеются на данной дороге? Кто из водителей выполняет ПДД, а кто нет? Каких именно правил? Какие последствия могут возникнуть при невыполнении ПДД при этом?
Сорау №7: Юлда нинди тамгалар бар? Машина йөртүчеләр нинди кагыйдәләрне үтиләр, ниндиләрен үтәмиләр? Мондый очракта нинди нәтиҗәләр килеп чыгарга мөмкин?
Вопрос №7: Какие знаки имеются на данной дороге? Кто из водителей выполняет ПДД, а кто нет? Каких именно правил? Какие последствия могут возникнуть при невыполнении ПДД при этом?
Сорау №7: Юлда нинди тамгалар бар? Машина йөртүчеләр нинди кагыйдәләрне үтиләр, ниндиләрен үтәмиләр? Мондый очракта нинди нәтиҗәләр килеп чыгарга мөмкин?
Әлеге рәсемдә еш очрый торган авария
ситуациясе сурәтләнгән. № 3 машина
ике кагыйдә боза : 1) тоташ сызыкны
кисеп чыга , аның өчен 4-6 айга право
алу каралган.
2) каршыга машина килүгә карамастан
обгонга чыга. № 1 һәм № 2 машиналар
кагыйдә буенча баралар. № 3 машина
куркыныч авария китереп чыгара.
Бу юлга «Обгон запрещен» знагы куярга кирәк. Чөнки сплошная линия күренә. Беренче һэм иенче номерлы машиналар кагыйдә буенча хәрәкәт итә. Өченче номерлы машина кагыйдәне тупас рәвештә боза. Сплошная линияне кисәргә ярамый. («Обгон запрещен» знагы куелмаган очракта да. ) Бу рәсемдә өченче номерлы машина сплошная линияне кисеп керә һэм беренче номерлы машина белән бәрелешәчәк. Зур ДТП булачак.
Вопрос №8: Дайте анализ силам, указанным на рисунке. Что тут правильно, а что нет? Каким правилам надо придерживаться при таких условиях?
Сорау №8: Рәсемдә күрсәтелгән көчләргә анализ ясагыз. Монда нәрсәләр дөрес. Нәрсәләр дөрес түгел? Мондый очракта нинди кагыйдәләрне сакларга кирәк?
Вопрос №8: Дайте анализ силам, указанным на рисунке. Что тут правильно, а что нет? Каким правилам надо придерживаться при таких условиях?
Сорау №8: Рәсемдә күрсәтелгән көчләргә анализ ясагыз. Монда нәрсәләр дөрес. Нәрсәләр дөрес түгел? Мондый очракта нинди кагыйдәләрне сакларга кирәк?
Бу рәсемдә йөк төягән машина сурәтләнгән. Бу очракта ике күчәр дә җиргә бер үк көч белән басым ясамый. F 2 гә бсым зуррак, чөнки йөк бик каты артка чыккан. Машинаның таяну көче йөк артка төшкәнлектән G алны күтәрә һәм машина белән идарә итү авырлаша. (рульне тайгак һәм пычрак юлларда тотып булмый). Әгәр йөкнең озынлыгы арткы фонарьлардан бер метр чыкса бу кагыйдәгә туры килә. 1 мертдан артып китсә, «Опасный груз» дигән знак беркетелэ. Ә инде 2 метрдан артса, ГАИдан рөхсәт аларга кирәк була.
Машина күчәрләренә
басым тигез түгел F1 һәм F 2 көчләре.
Бу машинаны сафтан чыгара һәм юлны
вата.Юлда аны махсус тикшерәләр
Казан юлында Каменкада. Машинага төялгән йөк төшеп калып, башка машиналар белән авария китереп чыгара.Шофер үзенең йөгенең дөрес төялгән булуын,
төшеп калмаслык итеп ныгытылган булуын карарга тиеш.
Вопрос №9: Какие виды транспорта движутся на данном перекрестке? Водители этих транспортов и пешеходы каким правилам придерживаются на данном перекрестке?
Сорау №9: Бу чатта нинди транспортлар хәрәкәт итәләр? Бу транспортларны йөртүчеләр һәм бу чатта хәрәкәт итүче җәяүлеләр нинди кагыйдәләргә буйсыналар?
Вопрос №9: Какие виды транспорта движутся на данном перекрестке? Водители этих транспортов и пешеходы каким правилам придерживаются на данном перекрестке?
Сорау №9: Бу чатта нинди транспортлар хәрәкәт итәләр? Бу транспортларны йөртүчеләр һәм бу чатта хәрәкәт итүче җәяүлеләр нинди кагыйдәләргә буйсыналар?
Монда ике җиңел машина,
автобус, юл аркылы чыгучы җәяүлеләр
күрәбез. Транспортлар яшел ут буенча
хәрәкәт итәләр. Юл аркылы чыгу урыны
булганга аларга бик сак булырга кирәк.
Алдагы ике җәяүле юлның яртысын
аркылы чыгып светофорда яшел ут
янганын куркынычсыз урында көтеп
торалар. Бабай белән әби куркыныч хәлдә калганнар. Алар кызыл утка килеп кереп ялгышканнар. Җиңел машина шоферы туктый алмаса, алар тапталачак. Юл аркылы чыкканда светофорга карарга кирәк, Чыгып җитешеп булмаса, куркынычсыз урында көтеп торырга.
Бу рәсемдә 2 җиңел машина һәм автобус хәрәкәт итә. Автобус дөрес полосадан бармый. Яңа кагыйдәләр буенча автобус уң як полосадан гына хәрәкәт итәргә тиеш. Бу очракта транспорт чаралары өстенлек алырга тиеш, ләкин юлда 1.14.3. юл разметкасы куелган. Бу пешеходный переход дигәнне аңлата. Бу разметка булган урыннарда шоферлар җәяүлеләргә өстенлек бирергә тиешләр. Кешеләрне алар юл уртасына кадәр чыгарырга тиешләр. Уртада калган кешеләр хәрәкәтләнүне туктатырга, чөнки аларга кызыл янган Алар уртада туктап торып, уннан һэм сулдан үткән машиналарны үткәрергә кирәк. Кешеләрнең үзләренә яшел янгач кына хәрәкәтләрен дәвам итәргә мөмкиннәр
Вопрос №10: Какая ситуация тут представлена? Какие условия тут должны выполняться для водителей и детей?
Сорау №10: Монда нинди очрак сурәтләнгән? Транспорт йөртүчеләр өчен һәм балалар өчен монда нинди шартлар үтәлергә тиеш?
Вопрос №10: Какая ситуация тут представлена? Какие условия тут должны выполняться для водителей и детей?
Сорау №10: Монда нинди очрак сурәтләнгән? Транспорт йөртүчеләр өчен һәм балалар өчен монда нинди шартлар үтәлергә тиеш?
Балалар зур юл янында гына чангы, чана шуып уйныйлар. Мондый урында балаларга уйнау катгый рәвештә тыяла. Шоферлар балалар уйный торган җирдән бик игътибарлы булырга тиешләр. Тизлекне киметергә, узышу (обгон) булырга тиеш түгел. Мондый урыннарга «Дети» , «Опасный поворот» дигән кисәтү билгеләре куелырга тиеш. Юлдан ерак түгел авыл күренгәнлектән, «Жилая зона» дигән знак та куелырга мөмкин. Балалар юл буенда тау шуалар. Бу
бик куркыныч. Чана , чаңгыда
шуганда алар юлдан килүче машина
каршына килеп чыгарга мөмкин.
Шофер кисәк туктый алмый, я
балаларны таптый, я юл кырыена
төшеп китә, я каршы килүче
машинага бәрелә. Юл буйларында
чана,чаңгыда шумаска, шуучылар булса, кисәтергә.
Вопрос №11: О чем предупреждает изготовитель данного фотоколлажа?
Сорау №11: 2 Бу фотоколлажны ясаучы безне нәрсәләр турында кисәтә?
Вопрос №11: О чем предупреждает изготовитель данного фотоколлажа?
Сорау №11: 2 Бу фотоколлажны ясаучы безне нәрсәләр турында кисәтә?
Бу фотоколлажда спиртлы эчемлекләр
зыяны чагыла. Спиртлы эчемлекләр
кулланган әти-әниләрнең балалары
шундый булып туарга мөмкин.
Спиртлы эчемлекләр бар кеше өчен дә
бик куркыныч. Ул бик күп зыян,
бәла-каза, пожарлар, шартлаулар китереп чыгара. Спиртлы эчемлекләрдән ерак торыйк!
Алкоголизм – это коварная болезнь. Сначала спиртные напитки употребляются редко, от случая к случаю. Небольшие дозы алкоголя не вызывают опьянения, но улучшают настроение. Постепенно количество выпитого увеличивается , становится больше поводов для пьянки. Появляется желание применять алкоголь регулярно. Человек не может без него жить, становиться его рабом. Алкоголь нарушает центральную нервную систему. Под влиянием алкоголя развивается серьезные заболевания , которые зачастую носят хронический характер. Алкоголизм является причиной 70 % наследственных заболеваний у ближайших родственников алкоголиков. Алкоголь сокращает продолжительность жизни 10-12 лет. Среди факторов негативно влияющих на демографию (нормальное рождение, становление, развитее населения) 90 % приходится на алкоголь. О вреде алкоголя сказано, написано очень много. несмотря на это его производство и употребление не уменьшается, а неуклонно растет. Запомните: алкоголь это: болезни, неуверенность в себе, неполноценное потомство, разбитые семья, нескончаемые беды, сокращение жизни, неприятности в семье, в школе, на работе, ссоры, преступления, тюрьма, самоубийства, потери друзей, неосуществленные возможности и планы.
Из этого рисунка мы понимаем, что от алкоголиков рождаются нервно-психические, больные, калеки, инвалиды, умственно-отсталые дети.
Полезные советы:
? Избегайте случаев употребления спиртных напитков, даже если к этому вас склоняют родственники, друзья, товарищи,
? Избегайте пьяных компаний,
? Помните: алкоголь прямая в никуда.
?
Вопрос №12: Где и когда может наблюдаться явление, показанное на рисунке? Что должны знать дети об этом и какие правила должны выполнять?
Сорау №12: 3 Бу рәсемдә сүрәтләнгән очрак кайчан һәм кайда күзәтелергә мөмкин? Балалар бу турыда ниләр белергә һәм нинди кагыйдәләрне үтәргә тиеш?
Вопрос №12: Где и когда может наблюдаться явление, показанное на рисунке? Что должны знать дети об этом и какие правила должны выполнять?
Сорау №12: 3 Бу рәсемдә сүрәтләнгән очрак кайчан һәм кайда күзәтелергә мөмкин? Балалар бу турыда ниләр белергә һәм нинди кагыйдәләрне үтәргә тиеш?
В случае понижения уровня воды в замершем водоеме у берегов образуется непрочные воздушные «карманы», наступать на лед в этих местах нельзя по причине возможного проламывания льда, и попадания человека в воду. Для выхода на лед, в этих и других местах, нужно применять специальные настилы. Очень опасно выходит на лед в период продолжительной оттепели и весной.
Необходимо знать необходимо знать правила:
1. прежде чем выйти на лед убедитесь его прочности, помните что человек может погибнуть в воде в результате утопления, холодового шока, а также переохлаждения.
2. Используйте нахоженные тропы по льду, при отсутствии стоя на берегу наметьте маршрут движения, возьмите с собой крепкую, длинную палку, обходите подозрительные места
3. В случае появления типичных признаков не прочности льда : треск, прогибание, вода на поверхности льда, не медленно вернитесь на берег. Идите широко расставленными ногами не отрывая их от поверхности льда. В крайнем случае - ползите.
4. Не допускайте скопление людей и грузов в одном месте на льду.
5. Исключите в случае пребывание на льду в плохую погоду: туман, снегопад, дождь также ночью.
6. Не катайтесь на льдинах, обходите перекаты, полыньи, проруби, край льда. При отсутствии уверенности в безопасности пребывание лучше обойти опасный участок по берегу или дождаться надежного замерзания водоема.
7. некогда не проверяйте прочность льда ударом ноги.
Вопрос №13: Какие опасности могут быть, когда ты остаешься один дома в городе или на селе? Как защищаться от таких опасностей?
Сорау №13: 4 Өйдә бер үзең генә булганда, авылда яки шәһәрдә нинди куркынычлар булырга мөмкин? Алардан ничек сакланырга?
Вопрос №13: Какие опасности могут быть, когда ты остаешься один дома в городе или на селе? Как защищаться от таких опасностей?
Сорау №13: 4 Өйдә бер үзең генә булганда, авылда яки шәһәрдә нинди куркынычлар булырга мөмкин? Алардан ничек сакланырга?
Похищение людей, особенности детей, относится к числу наиболее страшных преступлений против личности. За похищение ребенка предусмотрено от 5 до 10 лет. Основные причины похищения детей:
1. получение выкупа,
2. решения личных или политических вопросов,
3. похищение «под заказ»,
4. детская проституция,
5. передача детей в рабство.
Правила поведения:
1. не передавайте информацию о себе и своей семье посторонним людям,
2. не надевайте дорогие вещи и украшения,
3. не посещайте потенциально опасные места,
4. избегайте одиночества вне дома,
5. не соглашайтесь на предложения незнакомого человека, сесть к нему в машину, зайти в квартиру,
6. научитесь пользоваться телефоном, сигнализацией,
7. прежде чем войти в квартиру, посмотрите, нет ли рядом с домом или на лестничной клетке посторонних людей,
8. при наступлении темноты включите свет в одной из комнат, зашторьте все окна на первом этаже,
9. никогда не открывайте входную дверь до тех пор, пока не убедитесь, что за ней находятся знакомые люди,
10. никогда, ни под каким предлогом не впускайте в квартиру незнакомых людей,
11. перед выходом из квартиры посмотрите в глазок, нет ли посторонних,
12. покидая квартиру даже на несколько минут, обязательно замкните входную дверь,. уходя из дома, закройте все окна, форточки, балконные двери. Включите сигнализацию, сдайте квартиру под охрану,
13. ходите одним маршрутом. Он должен быть безопасным. Не останавливайтесь и не задерживайтесь в дороге.
14. на видном месте в квартире напишите номера друзей, соседей, сослуживцев, специальных служб на случай экстренного вызова.
Рәсемдә кеше ишекнең ачкыч тишегеннән
карап тора. Беренчедән, ишекнең
тишегеннән кешеләрне күзәтергә ярамый,
махсус глазоктан ишек төбенә килгән
кешенең кемлеген ачыклауны санамаганда .
Икенчедән бик куркыныч кеше күзсез
калырга мөмкин, ачкыч тишегенә очлы
әйбер, ачкыч тыгарга мөмкиннәр
Өйдә үзең генә калганда, теләсә кемгә ишек ачмаска, ишекне кыска гына вакытка да ачык калдырмаска, барлык саклану чараларын күрергә. Куркыныч туса, телефоннан милициягә, яки күршеләргә хәбәр итәргә. “ Один дома ” фильмындагы малай кебек булырга.
Вопрос №14: Вы когда нибудь были свидителями таких случаев? Какие правила тут нарушены? Какие наказания предусмотрены за такие нарушения?
Сорау №14: 5 Сезнең мондый очракларның шаһиты булганыгыз бармы? Монда нинди кагыйдәләр бозылган? Бу гамәл өчен нинди җәза чаралары каралган?
Вопрос №14: Вы когда нибудь были свидителями таких случаев? Какие правила тут нарушены? Какие наказания предусмотрены за такие нарушения?
Сорау №14: 5 Сезнең мондый очракларның шаһиты булганыгыз бармы? Монда нинди кагыйдәләр бозылган? Бу гамәл өчен нинди җәза чаралары каралган?
Мондый хәлләрнең шаһиты булырга туры килде. Балалар еш кына кача-поса карта уйныйлар. Карта уены азартлы уеннарга керә. Азартлы уеннар күп төрле: акча чөеп уйнау, уен автоматлары, пирамида уены һ.б. Азартлы уеннарның төп нигезе булып –акча тора. Акчаның нәрсә икәнен беләбез. Акча өчен әтиләрен-әниләрен үтергән кешеләр дә очрый. Шуңа күрә балаларны карта уйнаудан тыярга кирәк. Җиңелгәннәреннән акча кысып алу очраклары да күзәтелә. Моның өчен милициягә учетка куярга мөмкиннәр. Безгә һәрвакытта өлкәннәрнең «Беркайчан да азартлы уеннар уйнамагыз!» дигәннәрен истә тотарга, сырның бушы тычкан капкынында гына булганын онытмаска кирәк.
Рәсемдә малайлар зурлардан качып, карта
уйныйлар. Балаларга качып карта уйнарга
ярамый. Бигрәк тә отышлы уеннар.
Мондый балалар милициягә учетка алынырга
мөмкин я штраф салына.
Вопрос №15: Какие средства защиты тут необходимо использовать?
Сорау №15: Биредә нинди саклану чараларын кулланырга кирәк?
Вопрос №15: Какие средства защиты тут необходимо использовать?
Сорау №15: Биредә нинди саклану чараларын кулланырга кирәк?
Компьютерда эшләгәндә барлык төр куркыныч-
сызлык кагыйдәләрен үтәргә.Озак утырмаска ,
15-20 минуттан соң күзләрне ял иттерергә, саклагыч
күзлек кияргә, экранга защита куярга , 60-70 см
ераклыктан карарга, бүлмәне җилләтергә, зазем-
ление куярга. Бүлмәдә порошоклы ут сүндергеч,
аптечка, яктылык нормада булырга тиеш. Тиешле
размердагы урындык урнаштырып дөрес утырырга.
1. Экран каршына якын утырмаска,
2. Махсус күзлек кияргә.
3. Экранга саклагыч пыяла урнаштырырга
Хәзерге вакытта мондый таләпләр үтәлә. Чөнки 2003 нче елдан башлап чыгучы компьютерларның үзләренә махсус саклагычлар урнаштырылган.
Используются технологии uCoz